Resepi Kerepek Nangka


loading...

KEREPEK PISANG TANDUK.. - Dapur Tanpa Sempadan...

Mak Long said... Salam Mat, Mak Maklong pun dulu selalu buat kerepek pisang tanduk. Cara buatnya pun sama macam bonda Mat. Lama dah tak makan kerepek pisang ni. jadi ...

Resepi Sup Cendawan - Kongsi Resepi

Tumis Kacang Panjang Telur Masin resepi di sini... 24. Ayam Masak Merah Beriani resepi di sini...

Resepi Laksa Nyonya - Kongsi Resepi

Laksa yang senang untuk dibuat dan sedap rasanya.

Resepi Masakan Barat Komersial Percuma

Perkongsian resepi percuma dari masakan barat hingga ke timur bersifat komersial khusus untuk usahawan. Masakan gerai, pasar malam, restoran malah hotel digarap agar ...

Resepi kuih raya & biskut raya tradisional yg Mudah dan ...

Jom belajar resepi kuih raya & biskut raya tradisional yang mudah dan sedap Resepi mak saya ini, memang best

Resepi cara buat tepung goreng pisang paling rangup ...

Pelajari resepi cara membuat tepung batter goreng pisang yang amat rangup. Ia boleh digunakan di dalam resepi cempedak goreng, cendawan goreng, tempe goreng,

Resepi Seaweed Popia Cheezy Popia - eRESIPI.COM

Resepi seaweed popia cheezy popia daripada Pn Siti Juliana yang sedap dan menyelerakan untuk dicuba… Jom lihat resepi… BAHAN-BAHAN – 20 keping kulit popia

iceFilms.info - Globolister

Vote for iceFilms.info on globolister:

www.penbiru.com: HOMESTAY CAMERON HIGHLANDS

Kepada yang ingin bercuti sekeluarga ke Cameron Highlands pada bila-bila masa, anda bolehlah menginap di Homestay yang selesa ini. Ada 2 homestay yang boleh anda ...

www.penbiru.com: HOMESTAY MURAH DI CAMERON HIGHLANDS

Wahai kawan-kawan sekalian yang mana plan nak bercuti ke Cameron Highlands tak kira lah bila-bila pun dan yang paling penting nak pergi sekeluarga, aku nak promot ...


Cara Membuat Keripik Nangka

Cara Membuat Keripik Nangka

...Cara Membuat Keripik Nangka Cara Membuat Keripik Nangka dengan Mesin vacuum frying atau mesin penggoreng hampa adalah mesin untuk membuat aneka keripik buah dan sayur dengan sistim vakum Dengan mesin ini, Anda bisa menggunakannya untuk Cara Membuat Keripik Nangka, keripik mangga, keripik melon, keripik nanas, keripik nangka, keripik pepaya, keripik salak, jamur tiram dan lain-lain Cara Kerja Mesin Vacuum...

Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka

Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka

...Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka Bahan Memasak Ketupat untuk Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka: Beras kapur sirih Cara Membuat Ketupat untuk Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka: Beras yang digunakan harus dicuci bersih, direndam selama 3 jam dan hasil tirisannya dicampur sedikit kapur sirih. Beras yang dimasukkan ke dalam bungkus ketupat harus sebanyak 2/3 isinya....

Cara Membuat Keripik Nanas

Cara Membuat Keripik Nanas

...Membuat Keripik Nanas saja, tp dengan mesin pembuat keripik ini atau vacuum fryer ini juga bisa untuk cara membuat keripik nangka , cara membuat keripik buah, cara membuat keripik mangga, cara membuat keripik apel, tentunya harga mesin vacuum frying ini tidak murah. beberapa contoh hasil mesin pembuat keripik buah selain Keripik Nanas yaitu keripik salak, keripik mangga, keripik apel...

Cara membuat cendol

Cara membuat cendol

...untuk cendol: 250 g gula merah 75 g gula pasir 150 ml air 5 mata nangka, buang bijinya, potong kecil Cara membuat cendol : Campur tepung hunkue dan tepung beras dengan 200 ml air. Masak sisa air bersama air daun suji hingga mendidih. Masukkan larutan tepung hunkue sambil aduk cepat hingga bening dan matang. Angkat. Siapkan cetakan dawet, taruh...

Cara Membuat Es Goyang

cara bikin es goyang

...cair yang tipis, lalu ditaburi cincangan kacang tanah sangrai yang renyah Tujuan menggoyang adalah agar es cepat membeku, karena pada bagian bawah cetakan es terdapat air dengan potongan-potongan es serta tambahan garam di dalamnya. Es Goyang untuk saat ini memilki berbagai macam varian rasa ada rasa pandan, coklat, stawberry, ketan hitam, kacang hijau, kelapa muda, nangka, alpukat sampai durian...