Cara Masak Buat Sayur Nangka


loading...

apabile aku bercerita.....: KOLEKSI RESEPI MASAKAN KAMPUNG COPY PASTE PUNYE!!!

Tak tau la nape nama salad ni salad irma tp irma tu mcm nama org jer, mungkin nama org yg reka resepi ni kot...x kesah la. Aku mmg suka sayur2 hijau ni apatah lg skrg ni konon2 nk jaga diet, bdn rasa mcm makin kembang (wp puasa). Semangat btul nk diet ...

MILKY MARBLE CAKE & ORANGE MOIST CAKE - - Fotopages.com

Quote: 1.Ana: Tu diaaa..cepatnya dia respond !!! Wakakakaaa..nanti dah habih makan kek belang tuu krinn pulanglah balik "BELANG" tu kat kuda belang ya !! 2.kamalina: Entah ye..sendiri pun tak tau naper rajin sangat minggu ni buat kek. Kalau setakat buat saja ...

iceFilms.info - Globolister - Discover and search all the best free movie sites on the web!!!

Vote for iceFilms.info on globolister:

Cara Membuat Resep Gudeg Asli Jogja Dengan Ayam

Buat beberapa orang mungkin lebih mengenal masakan asli Indonesia ini dengan sebutan gudeg nangka. Buat teman teman yang belum pernah mecoba resep membuat gudeg pasti bertanya tanya dalam hati kenapa kok sayuran ini menggunakan buah nangka ...

Dapur Tanpa Sempadan...: MASAK LEMAK LABU MANIS..

Seperti mat kata dalam entri lepas, kali ni mat letak menu masak lemak labu manis. Mat faham ini benda biasa2 sahaja, semua surirumah pasti boleh memasak. Tujuan mat letak ni sebagai panduan bagi mereka2 yang baru berjinak2 ke dapur. Dan setiap orang tak ...

FauziahSamad.com: MASAK LEMAK PEDAS PUCUK DAN BUNGA BETIK

Zila said... Saya suka sangat makan bunga betik masak lemak cili api Kak Jee...sedap sangat. TQ for the petua rebus dgn garam tu. Biasanya rebus dengan daun senduduk yang bkn senang nak cari kat bandar ni. Mak saya kata "leceh nak masak bunga betik ...

Resepi cara buat tepung goreng pisang paling rangup. Terbaik dari hotel. | Hairul.com

hairul, sya dah cuba buat. akhirnya berjaya juga sya buat pisang goreng yg rangup hasil tunjuk ajar ini. selama ni sya xpakai sukatan tepat(sbb main agak2)itu sbb pisang sya xrangup. Memang cara ni agak leceh sbb byk guna bahan dlm kuantiti kecil, ttpi hasilnya ...

; - Fotopages.com

Salam buat adik-adik sekelian.. kakliza ni memang sukaaaaa benar dengan jagung.. pantang nampak ada jualan jagung memang beli punya.. dan sungguh tak sangka rupanya cucu perempuan kakliza pun hantu jagung.. baru-baru ini kakliza beli jagung kat pasar ...

Dapur Tanpa Sempadan...: RESIPI AYAM MASAK BALI

Assalammualaikum, salam Rabu semua. Hari ni kepala mula dah pening nak masak apa. Ayam che mat dah keluarkan seawal pagi tadi. Plan nak masak merah, tapi entah kenapa tekak ni macam yea tak yea saja nak menerima menu masak merah. Maka ku ...

Kumpulan Resep Masakan Indonesia

Resep Minuman Christmas Coffee Eggnog Bahan: 600 ml susu cair 120 gr gula pasir 1/2 sdt kayu manis bubuk 6 btr kuning telur ayam 200 ml whipped cream 20 ml kopi hitam Hiasan: whipped cream pala bubuk Cara Membuat: Rebus susu, gula dan kayu manis ...


Cara Membuat Keripik Nangka

Cara Membuat Keripik Nangka

...Cara Membuat Keripik Nangka Cara Membuat Keripik Nangka dengan Mesin vacuum frying atau mesin penggoreng hampa adalah mesin untuk membuat aneka keripik buah dan sayur dengan sistim vakum Dengan mesin ini, Anda bisa menggunakannya untuk Cara Membuat Keripik Nangka, keripik mangga, keripik melon, keripik nanas, keripik nangka, keripik pepaya, keripik salak, jamur tiram dan...

Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka

Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka

...Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka Bahan Memasak Ketupat untuk Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka: Beras kapur sirih Cara Membuat Ketupat untuk Cara Membuat Ketupat Gulai Nangka: Beras yang digunakan harus dicuci bersih, direndam selama 3 jam dan hasil tirisannya dicampur sedikit kapur sirih. Beras yang dimasukkan ke dalam bungkus...

Cara Membuat Keripik Nanas

Cara Membuat Keripik Nanas

...Buah: nanas, apel, salak, nangka, pepaya, melon, mangga, pisang, waluh, apel, durian, kesemek, buah naga, pepino, semangka, jambu biji, rambutan, dll Sayur: wortel, terung, labu siam, buncis, bayam, kacang panjang, mentimun, jamur tiram, bawang, dll. cara membuat keripik nanas Seafood: ikan tuna, ikan teri, udang, dll tag: cara membuat keripik nangka, cara membuat keripik buah,...

Cara Membuat Bebek Masak Hijau

Cara Membuat Bebek Masak Hijau

...Cara Membuat Bebek Masak Hijau Cara Membuat Bebek Masak Hijau Bahan yang digunakan untuk Cara Membuat Bebek Masak Hijau : Bebek 1/2 ekor, potong jadi 5 bagian resep bebek masak hijau Air jeruk nipis 2 sdm Serai 1 batang, memarkan Daun jeruk 2 lembar Asam kandis 1 butir Air 200 ml Minyak goreng 2...

Cara Membuat Kecap

Cara Membuat Kecap

...jamur yang berwarna putih merata, tambahkan larutan garam. Tempatkan dalam suatu wadah dan biarkan selama 3-4 minggu pada suhu ruang. Batas maksimum Cara Membuat Kecap dalam proses penggaraman ini adalah dua bulan. Segera tuangkan air bersih, masak hingga mendidih lalu saring. Cara Membuat Kecap dengan memasukkan kembali hasil saringan, tambahkan gula merah dan bumbu-bumbu. Bumbu...

Cara Membuat Nasi Goreng Berselimut

Cara Membuat Nasi Goreng

...dalam mangkuk, bumbui lada dan garam, kocok sebentar. Panaskan sedikit minyak dalam wajan datar, tuang satu sendok sayur telur, buat dadar tipis. Lakukan hingga habis. 3. Penyelesaian Cara Membuat Nasi Goreng Berselimut Siapkan satu lembar telur dadar, masukan beberapa sendok nasi goreng ke dalamnya. Bugkus menyerupai dadar gulung. Cara Membuat Nasi Goreng Berselimut ini untuk...

Cara membuat cendol

Cara membuat cendol

...Sirop Gula Merah yang dibutuhkan untuk cendol: 250 g gula merah 75 g gula pasir 150 ml air 5 mata nangka, buang bijinya, potong kecil Cara membuat cendol : Campur tepung hunkue dan tepung beras dengan 200 ml air. Masak sisa air bersama air daun suji hingga mendidih. Masukkan larutan tepung hunkue sambil aduk cepat...

Cara membuat lilin hias

Cara membuat lilin hias

...Cara membuat lilin hias Cara membuat lilin hias, lilin hias merupakan kreasi seni yang bernilai tinggi sehingga banyak diminati pembeli atau pemesan. Dengan sentuhan seni akan menghasilkan bentuk lilin dengan berbagai macam bentuk lilin dengan keunikannya, untuk mencari inspirasi bentuk lilin yang akan kita buat, kita bisa mencari digaleri-galeri lilin atau dapat lihat di...

Cara Membuat Steak Daging 10 Persen

Cara membuat Steak Daging 10 Persen

...Persen: Daging steak : campur semua bahan daging steak jadi satu. Bentuk seperti daging steak, pipihkan sambil dibuat guratan daging. Panaskan 1 sendok teh mentega di wajan anti lengket, masak steak sambil dibolak-balik hingga matang. Saus steak : rebus semua bahan saus steak hingga lembut. Angkat lalu dinginkan. Cara Membuat Steak Daging 10 Persen Blender...

Cara Membuat Mendut Siram Santan

Cara Membuat Mendut Siram Santan

...ml santan dari 1/2 kelapa 2 1/2 sendok makan tepung beras 1/4 sendok teh garam 1 lembar daun pandan Cara Membuat Mendut Siram Santan : Cara Membuat Isi Mendut Siram Santan : Masak bahan isi sambil diaduk sampai kalis dan meresap. Bentuk bulat bulat, sisihkan. Cara Membuat Kulit Mendut Siram Santan : Aduk rata tepung...